به وب سایت رسمی محمد حسن زدا خوش آمدید !


مصاحبه تلفنی - رادیو اقتصاد

صوت مصاحبه تلفنی معاون بیمه ای سازمان با برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد در خصوص خدمات بیمه ای

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی:

 

برنامه ریزی ها و هدفگذاری ها در سازمان تامین اجتماعی بر مبنای حمایت از تولید داخلی انجام می شود

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در یک ارتباط تلفنی با برنامه "روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد" به مناسبت هفته تامین اجتماعی به تبیین اقدامات این سازمان در جهت حمایت از کالای ایرانی پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمدحسن زدا در این گفتگوی رادیویی، هفته تامین اجتماعی را به ٤٢ میلیون جامعه تحت پوشش که شامل بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران، کارفرمایان و ٧٠ هزار نیروی انسانی شاغل در این سازمان است، تبریک گفت.
وی با بیان اینکه رونق تامین اجتماعی در گرو رونق تولید و اشتغال است، گفت: با رونق تولید هزینه های سازمان تامین اجتماعی کاهش می یابد. گسترش اشتغال و کارآفرینی، دریافت حق بیمه ها را افزایش می دهد و در نتیجه زمینه ساز ارتقای خدمات این سازمان می شود.
زدا تصریح کرد: تمامی برنامه ریزی ها و هدفگذاری ها در سازمان تامین اجتماعی بر اساس رونق کارآفرینی و اشتغال انجام می شود.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان تولید از کالای ایرانی و جهت دهی برنامه های سازمان تامین اجتماعی در این مسیرگفت: بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان را با هدف حمایت از کارفرمایان اجرا کردیم. بیش از ٦٠ هزار تقاضا از سوی کارفرمایان در این زمینه دریافت کردیم و ١٥٠٠ میلیارد تومانی که باید صرف پرداخت جریمه می شد به حوزه کار و تولید تزریق شد.
وی تقسیط بدهی کارفرمایان را به عنوان یکی دیگر از اقدامات تامین اجتماعی در جهت کمک به نیروهای مولد برشمرد و افزود: جهت تسریع امور تا ٤٥ قسط بدهی کارفرمایان را به استان ها تفویض کردیم.
زدا توسعه خدمات الکترونیکی را یکی دیگر از اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت: توسعه خدمات غیرحضوری موجب کاهش مراجعه و تکریم مخاطبان است.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی به افتتاح پروژه های این سازمان در هفته تامین اجتماعی نیز اشاره و اظهار داشت: ٥٠پروژه در همین ایام راه اندازی و یا کلنگ زنی می شود و برای نمونه می توان به پروژه های اردل، بروجن، ورامین، کاشان و شیراز در چند روز اخیر اشاره کرد. تلاش می کنیم خدمات این سازمان را به نقاط کمتر برخوردار توسعه دهیم تا هموطنان عزیز در سراسر کشور طعم شیرینی تامین اجتماعی را بچشند. 

صوت مصاحبه تلفنی معاون بیمه ای سازمان با برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد در خصوص خدمات بیمه ای

 

 

 

ادامه مطلب


بخشودگی جرائم سال 97

 

 

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی:

کارفرمایان متقاضی بخشودگی جرائم بیمه ای پیش از پایان مهلت قانونی به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند / شعب تأمین اجتماعی در روزهای نهم و دهم تیرماه تا ساعت ٢٠ آماده پاسخگویی به کارفرمایان هستند

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران آخرین مهلت استفاده از تسهیلات مقرر در قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب ١٠ تیرماه خواهد بود و از تمامی کارفرمایان دارای بدهی دعوت می کنیم که از فرصت باقی مانده برای استفاده از این قانون استفاده کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی محمدحسن  زدا اظهار داشت: به کارفرمایان متقاضی استفاده از قانون بخشودگی جرائم پیشنهاد می کنیم که مراجعه به شعب و پرداخت یا تعیین تکلیف بدهی خود را به روزهای آخر موکول نکنند.وی ادامه داد: به منظور همکاری حداکثری و بهره مندی بیشتر کارفرمایان از مزایای مقرر در قانون بخشودگی جرائم، شعب سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور در روزهای نهم و دهم تیر ماه تا ساعت ٢٠ آماده پاسخگویی به کارفرمایان متقاضی استفاده از این قانون خواهند بود.
بخشودگی جرائم سال 97
معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: گزارش های دریافتی از ادارات کل تأمین اجتماعی سراسر کشور بیانگر استقبال گستردهکارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب است.وی با بیان اینکه قانون بخشودگی جرائم در سال ٩٥ نیز اجرا شده بود، گفت: در آن دوره حدود ١٠٠٠ میلیارد تومان از جرائم تعلق گرفته به کارفرمایان دارای بدهی به سازمان تأمین اجتماعی مشمول بخشودگی قرار گرفت و پیش بینی می کنیم که در این دوره نیز شاهد استقبال بیشتری از تسهیلات ایجاد شده باشیم.

 

 

ادامه مطلب


صاف‌کردن مسیر پوشش بیمه‌ای

صاف‌کردن مسیر پوشش بیمه‌ای

محمدحسن زدا، معاون بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی

 

صاف‌کردن مسیر پوشش بیمه‌ای

 

موضوع اشتغال و مقابله با بیکاری یکی از مسائل کلیدی و حساس کشور در شرایط کنونی است. تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از فرصت‌هایی که همه‌ساله در بازار کار ایجاد می‌شود، پیشی گرفته و این موضوع به چالشی بزرگ برای سیاست‌گذاران و مجریان امور اقتصادی کشور تبدیل شده است. طبیعتا جوانان تحصیل‌کرده انتظارات زیادی از شغل آینده خود دارند و از طرفی نیز ناکامی در دستیابی به آن، عوارض و تبعات روانی و اجتماعی پرشماری را موجب می‌شود. خوشبختانه در سال‌های اخیر کسب‌وکارهای جدیدی در فضای مجازی شکل گرفته‌ است که ضمن ایجاد ارزش‌افزوده برای اقتصاد کشور، جوانان زیادی را نیز مشغول به کار کرده است. کسب‌وکارهایی که بقا و رشدشان نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی دولت، نهادها و ارگان‌های عمومی یا وابسته به دولت است. در این زمینه سازمان تامین‌اجتماعی نیز به سهم خود قدم‌هایی برداشته و در آینده نیز با سرویس‌ها و خدماتی که به صاحبان و شاغلان استارت‌آپی و دیگر کسب‌وکارهای اینترنتی ارائه می‌کند، در رشد و بالندگی آن‌ها نقش خود را ایفا خواهد کرد. این حمایت‌ها که شامل مواردی مانند عدم اعمال ضریب حق‌بیمه قرارداد تحت ضوابط خاص و ایجاد شعبه‌های تخصصی برای انجام کل امور بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان و... است، در نتیجه تعامل و گفت‌و‌گوی چندجانبه با متولیان مشاغل حوزه فضای مجازی از جمله وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، توجه ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری و... به دست آمده و هدف آن تسهیل کسب‌وکارها و به حداقل رساندن مشکلات فعالان این عرصه است. روشن است که کارگاه‌ها و بنگاه‌های زیادی با سازمان تامین‌اجتماعی ارتباط دارند و طیف گسترده و متنوعی از کارفرمایان و بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران امروز و آینده خود را وابسته به این سازمان می‌بینند. با این نگاه، سازمان تامین‌اجتماعی نیز می‌کوشد با حمایت حداکثری از کسب‌وکارها و برداشتن موانع از سر راه آن‌ها، وظایف و مسئولیت اقتصادی و اجتماعی خود را انجام دهد و به تعبیری مسیر پوشش گسترده بیمه‌ای را صاف کند. واقعیت این است که استارت‌آپ‌ها به قوانین و ساختارهای اداری و اجرایی متفاوتی نیاز دارند و سازمان تامین‌اجتماعی نیز با علم به این موضوع، با همکاری مرکز ملی فضای مجازی چندین گام اساسی در جهت برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت بر مسائل بیمه‌ای شاغلان کسب‌وکارهای فضای مجازی برداشته و با ملاحظاتی، آن‌ها را زیرپوشش می‌برد. نخست آنکه با استناد به ماده ٧ قانون تامین‌اجتماعی و به‌منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای، آن دسته از فعالان کسب‌وکارهای مجازی که از مقررات حمایتی خاصی برخوردار نیستند، فارغ از اینکه در چه محلی مشغول به کار هستند، در صورت نداشتن کد کارگاه بیمه‌ای، صرفا با ارائه معرفی‌نامه از مجمع ذی‌صلاح آن‌ها و پرداخت حق‌بیمه حِرف و مشاغل آزاد، از پوشش بیمه‌ای برخوردار می‌شوند. با این حال یکی از مشکلات سازمان تامین‌اجتماعی در این‌باره تعدد متولی‌های کسب‌وکارهای نوین است که اعلام کرده‌ایم سازمان تامین‌اجتماعی مسئولیت شناسایی افراد فعال در حوزه استارت‌آپ‌ها به‌خصوص فری‌لنسرها را ندارد. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با مرکز ملی فضای مجازی داشته‌ایم، مقرر شده مسئولیت تایید و معرفی افراد با این مرکز باشد و سازمان تامین‌اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی را به‌عنوان مجمع امور صنفی استارت‌آپ‌ها بپذیرد. همچنین با توجه به پراکندگی کارگاه‌های فعال در زمینه کسب‌وکارهای نوین، مقررشده در دو شعبه ویژه تمامی مسائل و موضوعات بیمه‌ای واحدها در نظر گرفته شود و در مراکز استان‌ها نیز با توافق تامین‌اجتماعی و متولی این کسب‌وکارها، شعبه‌ای ویژه دایر شود. انتظار این است که با اجرایی‌شدن این تفاهم‌نامه بسیاری از استارت‌آپ‌ها از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار شوند و این کسب‌وکارها به جایگاه واقعی خود دست یابند. 

منبع: هفته نامه آتیه نو شماره ١٥٧

 

ادامه مطلب

منوی اصلی

وب سایت رسمی محمدحسن زدا

تقویم

    <    «  تیر 1397  »    >
    شیدسچپج
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031 

نظرسنجی

    

    عالی
    خوب
    متوسط
    بد
    نظری ندارم


گزارش آماری سایت