به وب سایت رسمی محمد حسن زدا خوش آمدید !


عرض تسلیت درگذشت همکار عزیز آقای دکتر مظفر کریمی

عرض تسلیت درگذشت همکار عزیز آقای دکتر مظفر کریمی

 

ادامه مطلب


معرفی خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی

ادامه مطلب


توافق نامه سازمان تأمین اجتماعی با جمهوری ترکیه، اقدامی در راستای خدمت رسانی مناسب به اتباع دو کشور

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در آغاز مذاکرات مربوط به همکاری سازمان تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه که در تبریز برگزار شد، گفت: توافق نامه سازمان تأمین اجتماعی با جمهوری ترکیه، اقدامی مناسب در راستای خدمت رسانی بهتر به اتباع دو کشور و قابل تعمیم به سایر کشورها است.

 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا در این مراسم سابقه  سازمان تأمین اجتماعی را بعنوان سازمانی بیمه گر، 64 سال اعلام کرد و افزود: براساس مادّه 29 قانون  اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلّف است تمامی مردم را تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دهد.

 وی با تأکید بر اینکه نظام تأمین اجتماعی در ایران متّکی بر نظام بیمه ای مزایای تعریف شده (Defined Benefit) است، خاطر نشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی تنها از محلّ حق بیمه به تعهّدات خود عمل می کند و به هیچ عنوان به منابع دولتی متّکی نیست.

  زدا تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی 18 نوع سرویس بیمه ای را به 14میلیون بیمه شده اصلی در  قالب 5میلیون بیمه توافقی و 9میلیون بیمه اجباری و همچنین 2میلیون و 500هزار نفر بازنشسته و  مستمری بگیر ازطریق 520 شعبه و 60هزار نفر پرسنل ارائه می دهد.

 وی اظهار امیدواری کرد در دور پنجم، مذاکرات به نتیجه نهایی رسیده و این اقدام فرخنده و مبارک به سایر  کشورها تعمیم یابد.

 جودت جیلان، قائم مقام تأمین اجتماعی جمهوری ترکیه نیز ضمن ابراز خشنودی از همجواری جمهوری  ترکیه با جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: توافقنامه فی ما بین تأمین اجتماعی ایران و ترکیه در  کمترین زمان ممکن به نتیجه رسیده است و در تبریز آیین نامه مربوطه نگارش خواهد شد که امید وار  هستیم به حول و قوه الهی منشأ خیر و برکت برای بیمه شدگان و اتباع دو کشور باشد.

 رحیم اردلان، مشاور مدیر عامل و مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی نیز اذعان داشت میزبانی آذربایجانشرقی از این لحاظ اهمیت دارد که بیشترین اتباع ترک در این استان ساکن و شاغل بوده و سرمایه گذاری نموده اند.

  وی ضمن معرفی جغرافیایی و طبیعی استان آذربایجانشرقی، شمایی از سازمان تأمین اجتماعی در استان را ارائه داده و افزود: در استان آذربایجانشرقی،‌ بالغ بر 66 واحد تولیدی با سرمایه گذاری مستقیم خارجی فعالیت می نماید که 38 واحد متعلق به سرمایه گذاران جمهوری ترکیه هستند. همچنین تعداد 320 نفر از اتباع خارجی با مجوز رسمی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی مشغول به کار می باشند که بالغ بر 44 درصد آنان یعنی 149 نفر تبعه جمهوری ترکیه هستند.

 

 

 دکتر بهبودی، معاون اقتصادی و برنامه ریزی استانداری آذربایجانشرقی نیز با اشاره به اهداف مشترک اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور اذعان داشت: با عنایت به همجواری دو کشور روابط همکاری گسترده‌ای از گذشته وجود داشته و در حال توسعه است، بطوریکه در مسیر جاده ابریشم که از این دو کشور عبور می کرد دروازه ای در ایران بنام دروازه استانبول و دروازه ای در ترکیه بنام دروازه تبریز وجود داشته که نشان از نقش استان آذربایجانشرقی در روابط این دو کشور است.

 وی افزود: ایران یکی از همسایگان مهم ترکیه از لحاظ جغرافیایی و اقتصادی و ارزشهای اجتماعی است و همانند گذشته آذربایجانشرقی بعنوان یکی از استانهای اقتصادی و صنعتی کشور می تواند حلقه اقتصادی و پل ارتباطی توسعه روابط دو کشور باشد.

ادامه مطلب


مدیریت جهادی در تأمین اجتماعی تحقق یافته است

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی

با تأکید بر اینکه این سازمان با بیرون آمدن از حاشیه به مسیر اصلی خود بازگشته و در چارچوب مقررات و محاسبات بیمه ای حرکت می کند، ‌افزود: با تلاش همکاران خدوم و تدابیر مدیران سازمان تأمین اجتماعی بودجه 32 هزار میلیارد تومانی سال 93 سازمان که بالغ بر 25 درصد بودجه کشور است، محقق شد و این نمایان گر تحقق مدیریت جهادی در سازمان تأمین اجتماعی است.

 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا در جلسه شورای اداری خاص اداره کل آذربایجان شرقی گفت: سازمان تأمین اجتماعی با تکیه بر سرمایه های انسانی و دانش و تجربه همکاران توانسته است تعهدات خود را در تمامی حوزه انجام دهد به نحوی که در ابتدای سال 94 علیرغم عدم وصول حق بیمه در 15 روز اول فروردین ماه توانسته است حقوق مستمری بگیران را در موعد مقرر پرداخت نماید.

زدا، ‌با اشاره به اینکه تعداد افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی 40 میلیون نفر است، افزود: ضریب پشتیبانی این سازمان در مقایسه با سایر صندوق‌های بازنشستگی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و میزان آن با رقم 5/6 در سال‌های اخیر ثابت بوده که نشانگر پایداری این صندوق است.

وی ضمن پوزش از مخاطبین سازمان برای اختلالات بوجود آمده در سیستم اتوماسیون و ارائه خدمات غیر حضوری سازمان در روزهای اخیر،‌ خاطر نشان کرد: برنامه عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی در دست تدوین است که با اجرایی شدن آن توسعه اتوماسیون و خدمات الکترونیکی سرعت بیشتر خواهد گرفت.

رحیم اردلان، مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجانشرقی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره کل استان، ‌کسب رتبه دوم کشور طی سال 92 و شش ماهه اول 93 بر اساس ارزیابی عملکرد سازمان را نشانگر تلاش و همت همکاران دانسته و اذعان داشت: علی رغم کسری کادر، گام های مؤثری در جهت بهبود فرآیندها و تسهیل و تسریع امور در استان انجام شده است که از آن جمله می‌توان به کسب رتبه سوم کشوری در بازرسی کارگاه ها و بهبود فرآیند اجرایی بررسی مشاغل سخت و زیان آور و مقرری بیکاری در جهت صرفه جویی در مصارف سازمان اشاره کرد.

اردلان پالایش بیمه شدگان خاص را در استان آذربایجانشرقی از اقدامات مؤثر دیگری دانست که با پالایش 20 هزار پرونده زمینه برخورداری مشمولین واقعی از مزایای مقرر در قانون فراهم شده است.

وی همچنین طرح ارائه خدمات نوین را از اقدامات مؤثری دانست که موجب کاهش حجم مراجعات در سطوح شعب خواهد شد و این طرح با آسیب شناسی های لازم به صورت پایلوت در شعبه 6 تبریز اجرا می‌شود.

ادامه مطلب

منوی اصلی

وب سایت رسمی محمدحسن زدا

تقویم

    <    «  شهریور 1396  »    >
    شیدسچپج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

نظرسنجی

    

    عالی
    خوب
    متوسط
    بد
    نظری ندارم


گزارش آماری سایت