تحول جدی در خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با مجموعه اقداماتی که توسط تمامی واحدها در سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است، در سال 93 شاهد تحول اساسی در حوزه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی هستیم.

در آستانه تحول جدی در خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی هستیم

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدحسن زدا، اظهار داشت: دریافت اینترنتی لیست حق‌بیمه کارفرمایان و راه‌اندازی و بهره‌برداری از مرکز داده سازمان تأمین‌اجتماعی از جمله اقدامات بزرگی است که توسط سازمان تأمین‌اجتماعی محقق شده است.

زدا از اجرایی شدن پروژه‌های مهم در حوزه بیمه‌ای خبر داد و افزود: فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات جزیی از راهبردهای اصلی سازمان بوده و نیل به این هدف نیازمند برنامه‌محوری است.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی، ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به بیمه‌شدگان و مراجعان را از اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: ارائه خدمات اینترنتی سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

زدا با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و افزایش امنیت‌خاطر بیمه‌شدگان، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی یکی از پرکارترین نهادهای کشور است و 38 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت‌پوشش دارد.

وی ظرفیت و توانایی خدمت‌رسانی غیرحضوری را فرصتی برای سازمان تأمین‌اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم رفع مشکلات و ارتقاء خدمات غیرحضوری زمینه‌ساز ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان باشد.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی کمبود نیروی انسانی و فضای فیزیکی را از مشکلات فعلی شعب تأمین‌اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: جذب نیرو و احداث ساختمان‌های جدید برای این سازمان امکان‌پذیر نیست و با این اقدامات نیز نمی‌توانیم پاسخگوی تمامی خواسته‌ها و نیازهای بیمه‌شدگان باشیم.

وی ارائه خدمات غیرحضوری و برون‌سپاری را بهترین راهکار برای رفع مشکلات تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: درصورت برنامه‌ریزی و نظارت صحیح از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی، بخش بزرگی از خدمات این سازمان به صورت غیرحضوری قابل ارائه است و در آینده شاهد افزایش هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی خواهیم بود.

 معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و همچنین برون‌سپاری عملیات اجرایی را از راهبردهای اصلی این سازمان برشمرد و گفت: برون‌سپاری خدمات به معنی کاهش فعالیت در واحدهای اجرایی نیست و واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی باید عهده‌دار نظارت و راهبری خدمات سازمان باشند.

زدا کاهش مراجعه به شعب را نتیجه بدیهی برنامه‌های در دست اقدام سازمان تأمین‌اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر خدماتی که درحال‌حاضر به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، بسیاری از خدمات دیگر این سازمان نیز همانند صدور برگ پرداخت حق‌بیمه مربوط به بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و به صورت غیرحضوری قابل ارائه است و باید مقدمات و تمهیدات لازم برای تحقق اهداف سازمان تأمین‌اجتماعی در این حوزه فراهم شود.

ادامه مطلب

برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر

محمد حسن زدا

 

برنامه دو نیم ساعت شبکه خبردونیم ساعت یکشنبه ۲۸ اردیبهشت بررسی طرح بیمه بیکاریوحمایت از بیکاران متقاضی کار با حضور آقایان محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و محمد حسن زدا معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳      

 

فایل تصویری به آدرس:  http://www.irinn.ir/video/52291

ادامه مطلب

تعامل با کارفرمایان

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی افزایش ارتباط این سازمان با شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ارتباط با تشکل های کارفرمایی از مرحله پاسخگویی فراتر رفته و تعامل بر اساس اعتماد متقابل شکل گرفته است.

تعامل سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان بر اساس اعتماد متقابل شکل می گیرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا در همایش ملی تکریم کارآفرینان، شبکه اثرگذار بر اقتصاد مقاومتی افزود: در حال حاضر جلسات منظمی بین تامین اجتماعی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار می شود که در این جلسات تمامی مسائل مشترک و مورد علاقه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 4 دستور اداری در راستای تحقق خواسته های کارفرمایان به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی صادر شده است، اظهار داشت: ارتباط مناسب تامین اجتماعی با کارفرمایان یکی از اولویتهای اصلی تلقی می شود و تحقق اهداف این سازمان تنها با همکاری و هماهنگی کارفرمایان قابل انجام است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی وصول 25 هزار میلیارد تومان حق بیمه در سال 92 را نشانه همکاری ارزشمند کارفرمایان با تامین اجتماعی دانست و گفت: در سال جاری نیز با تداوم و ارتقای ارتباط سازنده با کارفرمایان وصول حق بیمه 30 هزار میلیارد تومانی در دستور کار قرار دارد.

 

گزارش تصویری چهارمین همایش ملی تکریم کارآفرینان نمونه،شبکه اثرگذار بر اقتصاد مقاومتی

ادامه مطلب

کمیته 76 قانون برنامه پنجم

محمد حسن زدا

 

سیزدهمین جلسه کمیته موضوع ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه دوشنبه اول اردیبهشت ماه با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و نمایندگان قوای سه گانه برگزار شد. در این نشست مدیران و کارشناسان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کشور نیز حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، موضوع موقوف الاجرا کردن قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 3/10/92 که به پیشنهاد عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در دستور کار فوریتی کمیته قرار داشت، مطرح گردید. مغایرت این قانون با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و برخورد امنیتی با مسایل اقتصادی و ایجاد چالش های جدی در محیط کسب و کار که مغایر سیاست های جاری دولت تدبیر و امید می باشد، از جمله دلایلی بودند که درخواست کنندگان توقف قانون، به آن استناد کردند. در نتیجه کمیته با اکثریت آرا تصمیم بر َاین گرفت تا اعضا، درخواست توقف فوری اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به سران قوا به منظور بررسی در نشست سران سه قوه، ارائه کنند.

مطلب بعدی، راجع به رویه اجرائی جاری در خصوص مدت شش ماهه رسیدگی به صورت مزد ارسالی از طرف کارفرما، توسط سازمان تأمین اجتماعی بود که اشکالاتی را در عمل برای کارفرمایان ایجاد کرده است. از این جهت، مقرر شد سازمان تأمین اجتماعی با ابلاغ بخشنامه ای به شعب سازمان، بر محدودیت زمانی شش ماهه رسیدگی به صورت مزد ارسالی که در ماده 101 قانون تأمین اجتماعی از آن یاد شده است، مورد تأکید قرار داده و رونوشت بخشنامه مورد نظر را نیز به کمیته تسلیم کند. متن بخشنامه مورد تأیید کمیته بدین شرح است:

سازمان مکلف است به صورت مزد ارسالی از طرف کارفرما ظرف مدت شش ماه از تاریخ وصول رسیدگی و در صورتی که از لحاظ تعداد بیمه شدگان یا میزان مزد یا حقوق یا مدت کار اختلافی مشاهده کند، مراتب را به کارفرما ابلاغ کند. در غیر اینصورت، لیست ارسالی تأیید شده قلمداد می گردد.

دیگر تصمیم کمیته راجع به نحوه حضور اعضای هیأت های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی بود. با عنایت به متن قانون و رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مربوطه، ضرورت حضور کلیه اعضای هیأت های بدوی و تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی بویژه باعنایت به ترکیب اعضای آن و وجود اعضای جانشین، احراز شد. از این رو، مقرر شد سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای بر این ضرورت تأکید کند. در عین حال، مقرر بدارد که پیش نویس تصمیمات هیأت های مزبور، به امضای کلیه اعضا برسد.

 

محمد حسن زدا

ادامه مطلب